ClubEnsayos.com - Ensayos de Calidad, Tareas y Monografias
Buscar

L'evolucio Dels Humans

acordaroy11 de Abril de 2013

889 Palabras (4 Páginas)296 Visitas

Página 1 de 4

L'evolució del coneixement, les emocions i el raonament en els éssers humans

Jo crec que la teoria de l'evolució de Darwin és la hipòtesi que explica millor l'aparició de l'homo-sapiens modern. La raó és perquè l'evolució es manifesta a través de les generacions i ha estat comprovat i demostrat a adaptar-se a les condicions canviants. Per exemple, el gripau australià ha desenvolupat potes més llargues, més resistència i major velocitat, el que permet als que havien mutat a expandir el seu territori i capturar més preses després d'haver consumit tots el menjar disponible.

L'evolució també dóna explicació al sorgiment dels quatre trets que diferencien l'ésser humà de la resta de les espècies: les emocions desenvolupades, després la racionalitat a sobre dels instints, el sorgiment de la civilització i de la cultura, i finalment la comunicació no verbal.

D'una banda, les diferents emocions han evolucionat en diferents espècies a diferents temps:

Primerament, les emocions primàries, com la temor, pels antecessors dels mamífers.

Segonament, les emocions filials, l'amor, en els primers mamífers.

Finalment, les emocions socials, com el sentit de culpa o enveja, en els simis socials. Les emocions entre les espècies estan estretament relacionades.

Existeixen similituds entre espècies distintament relacionades, i per tant només els

que siguin capaços d'experimentar aquestes emocions transmeten les seves característiques.

D'altra banda, inicialment van tenir una funció adaptativa no comunicatiu. Per tant, els ulls obrint-se en l'expressió facial de temor ha demostrat augmentar el camp visual i la velocitat de moviment dels ulls, el que ajuda a trobar i seguir les amenaces. El nas i la boca arrugada de l'expressió facial de disgust limita l'entrada d'aire fètid i possiblement partícules perilloses. Les emocions han evolucionat i adaptat amb el temps: més tard, les reaccions d'aquest tipus, que poden ser observades pels altres membres del grup, evolucionen a ser cada vegada més distintius i exagerades per tal de complir una funció socialment comunicativa. Aquesta funció comunicativa pot influir en el comportament d'altres membres del grup.

La intel · ligència humana és degut a una hipòtesi d'intel · ligència adaptada: Les capacitats cognitives evolucionen en resposta als desafiaments ambientals relativament específics. Els aspectes distintius de la cognició dels simis han evolucionat principalment en resposta a les demandes especialment desafiants d'una complexa vida social de constant competència i la cooperació amb els altres en el grup: la hipòtesi de la intel · ligència social. En el cas dels humans, una hipòtesi raonable consisteix a estendre la hipòtesi de simi d'intel · ligència social per tal de reflectir el fet que els humans no són només socials, sinó "ultra-socials". Com a conseqüència, els éssers humans han evolucionat un cervell més gran que els seus primats més propers. Mentre que els primats en general han evolucionat sofisticats habilitats sociocognitives per competir i cooperar amb els membres del seu grup, els humans han evolucionat habilitats que els permetin crear diferents grups culturals.

La raó per a que és degut l'instint social en els éssers humans és la necessitat de formar grups per explotar recursos alimentaris en un entorn marginal: la caça era reservat per als homes, la recol · lecció d'aliments per a les dones, i es van centralitzar i compartir els aliments en col · lectiu. Llavors aquesta col · lectivització per conveniència es va evolucionar l'impuls social.

Finalment, aquests humans socials van iniciar la recerca de localitzacions òptimes que proporcionarien

...

Descargar como (para miembros actualizados) txt (6 Kb)
Leer 3 páginas más »
Disponible sólo en Clubensayos.com