ClubEnsayos.com - Ensayos de Calidad, Tareas y Monografias
Buscar

Vocabulario Geografia

123carlota12324 de Enero de 2015

507 Palabras (3 Páginas)295 Visitas

Página 1 de 3

Vocabulari Geografia

Desforestació : Reducció progressiva o desaparició de les masses forestals.

Biodiversitat : Varietat d'espècies animals i vegetals en el seu medi ambient.

Biomassa : Matèria total dels éssers que viuen en un lloc determinat, expressada en pes per unitat d'àrea o de volum.

Biomassa : Matèria orgànica originada en un procés biològic, espontani o provocat, utilitzable com a font d’energia.

Energia alternativa : Són les energies que intenten substituir les fonts tradicionals d'energia, com els combustibles fòssils (carbó i petroli) ja sigui per la seva capacitat d'emetre menys gasos contaminants com per la seva habilitat per a l’autoregeneració.

Població activa agrària : Població en una regió que exerceix activitats agràries.

Agroindústria : Explotació agrària organitzada com una indústria.

Parcel·la : Extensió de terreny que està sota un sol límit.

Agricultura intensiva : Agricultura o ramaderia en superfície molt limitada de terreny, gran inversió de capital i treball, amb la finalitat d'obtenir rendiments elevats. Utilització de mètodes moderns, maquinària i adobs, que eleven el rendiment i possibilitin més d'una collita anual en agricultura o creixement accelerat en la ramaderia.

Agricultura extensiva : Agricultura o ramaderia en grans extensions de terreny, en regions amb baixa densitat de població, poca mà d'obra. Els rendiments per hectàrea poc elevats.

Rotació de conreus : Pràctica agrària tradicional que consisteix a dividir el terreny en tres parts o fulls: cereal de hivern, cereal d'estiu i guaret (terra sense conrea perquè descansi). es deixa un espai perquè descansi i els altres dos es conreen per a diferents èpoques de l'any per minimitzar riscos. Es dóna en l'agricultura mediterrània de secà al cultiu del blat.

Policultiu : Sistema d'explotació agrària que dedica les parcel·les d'una regió a diversos cultius.

Mono cultiu : Sistema d'explotació agrària que dedica totes les parcel·les d'una regió a un únic cultiu.

Latifundi : Gran explotació per sobre de les 100 ha.

Minifundi : Petita explotació inferior a 10 ha.

Revolució verda : denominació utilitzada internacionalment per descriure l'important increment de la productivitat agrícola.

La revolució va consistir en la sembra de varietats millorades de blat de moro, blat i altres grans, conreant una sola espècie en un terreny durant tot l'any (monocultiu), i l'aplicació de grans quantitats d'aigua, fertilitzants i plaguicides.

PAC : Política Agrària Comunitària.

Aqüicultura : Activitat dedicada a la cria de peixos . Es crien a la piscifactoria. Hi ha aqüicultura d'aigua salada (daurades) i d'aigua dolça (truites).

Deslocalització : Pràctica relacionada amb la globalització econòmica, que realitzen algunes empreses, especialment multinacionals, par traslladar la seva activitat productiva cap a països en vies de desenvolupament, on els costos laborals i fiscals són menors.

Multinacional : Empresa que compta amb establiments productius en diferents països i que actua amb una estratègia comuna establerta per la seva seva central.

Franquícia : Sistema de venda de productes d'una firma comercial en una botiga d'un altre propietari i sota certes condicions econòmiques.

Reconversió industrial : Mesura política i financera per aturar la crisi industrial.

Empreses:

Nous sistemes d’organització i gestió

Canvis en la carrera de productes,

...

Descargar como (para miembros actualizados) txt (4 Kb)
Leer 2 páginas más »
Disponible sólo en Clubensayos.com