Hola FISIOLOGIA DE L'EXERCICI
KhanKHanApuntes20 de Mayo de 2018
672 Palabras (3 Páginas)243 Visitas
FISIOLOGIA DE L'EXERCICI
Raul Rodríguez Boixader
1er Batxillerat C
INDEX
- Qualitats físiques bàsiques…………………………..Pàg 3-6
- Sindrome Gneral d’Adaptació………………………..Pàg 7
- Principis d’entrenament……………………………….Pàg 8
Anatomia muscular
Els musculs són órgans formats per un teixit muscular que es contrau i es relaxa. Els músculs estan envoltats per una fàscia, una estructura que serveix per a la separació entre músculs i facilitar el moviment d'aquests.
Es classifiquen:
SEGONS L'UBICACIÓ:
Superficials i profunds: S'insereixen als tendons i els músculs cutanis directament a la pell.
SEGONS LA FORMA:
Llargs: Estan a prop dels ossos llargs de les extremitats superiors i inferiors, petits als seus origens i amples al mig.
Amples i plans: Estan al torax i a l'abdomen i protegeixen els órgans de les cavitats.
Curts: Estan als ossos més curts i són els que generen els moviments potents.
Esfinterians: Són circulars i es contrauen i relaxen per regular el pas d'algunes substàncies. Estan dins l'aparell digestiu, excretor i reproductor.
Orbiculars: Són rodons amb un orifici en mig que es tanca quan el múscul es contrau, són músculs com per exemple els de les parpelles o llavis.
SEGONS LA SEVA MOVILITAT:
Voluntaris: Formen la major part de la nostra massa corporal, són els que permeten fer grans moviments de diferents ossos i es mouen nomes si reben una ordre del nostre organisme.
Involuntaris: No tenim ningun poder aquests músculs, cumpleixen la seva feina sense que l'organisme digui ninguna ordre.
SEGONS LA SEVA FIBRA MUSCULAR:
Hi ha tres tipus de fibres musculars:
Fibres estriades esquelètiques: Formen els músculs esquelètics que estan units als ossos mitjançant tendons i que permeten moviments voluntaris.
Fibres estriades cardiaques: Formen els músculs que fan moviments involuntaris com per exemple les parets del cor.
Fibres llises: Formen els músculs que estan a l'aparell digestiu , respiratori i excretor i que produeixen unes contraciions més lentes.
Múscul esquelètic
SEGONS LA SEVA FUNCIÓ:
Flexors: Són el que permenten fer moviments de flexió, la contraccio d'un o més músculs flexorsfa que els ossos s'aproximin.
...