La característica de la Pakistan
loveformeTutorial25 de Enero de 2014
2.800 Palabras (12 Páginas)320 Visitas
Pakistan
Dades del país
Localització: Pakistan es situa al sud del continent asiàtic i confina al nord-oest amb l'Afganistan, al nord-est amb la Xina, l'est amb la Índia, a l'oest amb l'Iran i al sud amb l'oceà Índic. El seu principal riu és el Indus, el qual flueix per Punjab fins a desembocar al mar Aràbic. Cap al nord i l'occident del territori se situa una regió muntanyosa, la qual alberga algunes dels cims més alts del món. El sud-est pakistanès, especialment la frontera amb la Índia, és una regió desèrtica.
El punt més alt del país és la muntanya del K2 (muntanya Godwin-Austen),amb 8645 m d'altitud.
Climatologia: Pakistan és un país on hem de diferenciar entre tres climes ben diferents, el de la costa, el de la zona del Himàlaia i el de les planes d'interior, sent entre ells diametralment oposats.
El clima de la costa és d'hiverns suaus, i calorosos estius, amb una humitat elevada. Les pluges monsòniques de setembre és l'època més plujosa de la regió, que a l'estiu arriba a temperatures que ronden els 40 graus centígrads. Abril és el mes en què comença l'hivern, i de novembre a febrer l'estiu, i la millor època per visitar aquesta zona del país.
A la zona d'alta muntanya, trobem el clima típic del Himàlaia , de fred extrem, més o menys pronunciat depenent de l'altura a la que estiguem.
A l'interior, trobem un clima desèrtic, molt fred a l'hivern i amb calor extrema durant l'estiu, amb temperatures màximes i mínimes que van des dels 0 graus a més de 40 graus centígrads.
Mapa de la geografia de Pakistan
Població
És el sisè país més poblat del planeta,amb més de 187 milions d’habitants , la seva Capital és Islamabab i la població més poblada és Karachi.
Població total
187.342.721 (juliol 2011 est.).
Per grups d’edat
0-14 anys: 35,4% (homes 34.093.853/dones 32.278.462)
15-64 anys: 60,4% (homes 58.401.016/dones 54.671.873)
65 anys i més: 4,2% (homes 3.739.647/dones 4.157.870) (2011 est.).
Esperança de vida
població total: 65,99 anys
homes: 64,18 anys
dones: 67,9 anys (2011 est.).
Taxa d'alfabetització
definició: majors de 15 anys que poden llegir i escriure
població total: 49,9%
homes: 63%
dones: 36%.
IDH
El HDI representa l'impuls d'una definició més àmplia del benestar i ofereix una mesura composta de tres dimensions bàsiques del desenvolupament humà: salut, educació i ingressos. L'IDH del Pakistan és 0.504, el que posa el país en la posició 145 dels 187 països per als quals es disposen dades comparables. L'IDH d'Àsia Meridional (OR) com a regió ha passat del 0.356 de 1980 al 0.548 de l'actualitat, per la qual cosa Pakistan se situa per sota de la mitjana regional. Les tendències del HDI mostren un important històric tant a nivell nacional com regional i localitza les pronunciades bretxes existents en el benestar i en les oportunitats de vida que continuen dividint el nostre món interconnectat.
SITUACIÓ ECÒNOMICA
Població activa
La taxa de població activa es la proporció de la població de 15 anys de edat o més econòmicament activa: totes las persones que aporten treball per la producció de bens i serveis durant un període específic, al Pakistan tenen una població activa del 65%
POBLACIÓ PER SECTORS DE PRODUCCIÓ
Avui dia Pakistan es considerada com la segona economia més gran en el sud d´Asia.
L’estructura de l’economia pakistaní ha canviat a partir d’una base essencialment agrícola a una base de servei fort. L’agricultura ara tant sols compta amb aproximadament el 21.8% del PIB,mentre que el sector de serveis i comerç representa el 54.6% del PIB i el sector de la indústria el 23.6% del PIB. Pakistan és un país en ràpid desenvolupament.
RENDA PER CÀPITA EN EUROS
La renda per càpita, PIB per càpita o ingrés per càpita, és la relació que hi ha entre el producte interior brut (PIB) d'un país i la seva quantitat d'habitants. Al Pakistan és
PIB (PPA)
451,2 mil millones1 (2010) (28º lloc)
Variació PIB 2,7% (2010)
PIB per càpita
2.400 dòlars ;1.831, 22234 en euros
POBLACIÓ PER SOTA DEL LLINDARS DE LA POBRESA
Percentatge de la Població Que Viu Sota la Línia de Pobresa Internacional de EUA $ 1,25 Al Dia (en Termes de la paritat del poder adquisitiu) a Pakistan és el 22.6% de la població.
SITUACIÓ POLÍTICA
Tipus d’estat: És un estat federat, té 4 províncies (Balutxistan, Frontera Nord-oest, Punjab i Sindh) i un territori (territori de la Capital Islamab). Les federacions són estats conformats per entitats sobiranes i autònomes. L’estatus autònom d'aquestes entitats no pot ser alterat de manera unilateral pel govern central.
Tipus de govern: Tenen una República semipresidencialista, el seu president és Asif Ali Zardari i el seu primer ministre és Yousaf Raza Gillani.
La república semipresidencialista o semiparlamentaria és aquella en la cual el president de la república, elegit per sufragi, té certes competències de govern.
El president de Pakistan Asif Ali Zardari i el seu primer ministre Yousaf Raza Gillani.
Grau de democratització: El país encara està en un procés de transició democràtica i la seva classe política és dèbil, dividida i plena de corrupció. S’està estenent el extremisme islamista i els qui no els hi donen suport corren grans riscos.
Situació de pau/guerra: És l’única regió del món on conviuen tres estats nuclears amb fronteres comunes (cuatre si contem Rússia) i amb enfrontaments entre ells, incloses guerres en el passat: China, India i Pakistan.
Població Emigrant
Zones del país de les que surt l’emigració: El Pakistan té uns 188 milions d’habitants repartits en quatre províncies, el 50% dels
quals a la província del Punjab, la més gran del país. Un 80%
de la immigració que ha vingut a Espanya prové d’aquesta regió.
Sexe de l’emigració: El 87.7% dels emigrants són homes. Els
homes normalment arriben sols i, posteriorment, reclamen la
vinguda de la seva família pel mitjà del reagrupament familiar.
En aquest tema també són importants les diferències econòmiques:
com que aquí les despeses per mantenir-se són més
altes que al Pakistan, la meitat de les dones que han vingut
ho han fet a través dels immigrants que disposen de negoci; en canvi, als treballadors per compte aliè els resulta més difícil
reunir els requisits per fer la reagrupació i mantenir la seva
família.
Edats de la població emigrant: A partir de la majoria d’edat , la gran majoria són joves en edat de treballar.
Qualificació de la població migrant: La gran majoria dels que han vingut no tenien una professió d’origen ni estudis complerts.
Continents i països de destí: Europa, Estats Units,Canadà, Austràlia, Japó o Corea.
Causes llunyanes de l’Emigració
A l’any 1947 Pakistan va ser un país independent , des de llavors uns vuit milions de pakistanesos han emigrat a altres països. Al Regne Unit es va dirigir aproximadament mig milió de persones (principalment per la seva relació prèvia, per les facilitats del país i pel coneixement de la llengua), i que un altre mig milió va anar cap als Estats Units per raons similars, del resta no existeixen gaire dades concretes sobre la distribució de la població pakistanesa.
Un cop independitzat de l’Índia i de l’ocupació britànica que havia durat 200 anys, el Pakistan va viure sota dictadura militar durant 55 anys, incloent-hi tant els períodes en què la dictadura era exercida directament pels militars, com
aquells en què van posar caps de Govern controlats per ells. Durant aquest temps, els antics senyors feudals, els buròcrates i els comerciants van unir els seus interessos per explotar el poble pakistanès, el qual va viure l’arribada de la pobresa, l’atur i la inseguretat ciutadana. Amb aquests elements, el Pakistan no va avançar econòmicament i es va mantenir el sistema feudal que existia des de temps antics, fins i tot des d’abans que arribessin els britànics.
Els pakistanesos, a fi de mantenir les seves famílies, van mirar cap a l’exterior per canviar el seu nivell de vida i començar de nou en un altre país. Les famílies pobres de classe mitjana-baixa no podien permetre’s el cost de l’obtenció d’un visat a un país llunyà, molt més car que per a un país proper, i se’n van anar als països del Golf Pèrsic. La classe mitjana i la gent amb més possibilitats va emigrar cap a Europa, Estats Units,Canadà, Austràlia, Japó o Corea.
Quasi tota l’immigració que ha vingut a Espanya arriba de la província del Punjab, però allà també hi ha grans diferències en la forma de vida i les possibilitats d’emigració. Es poden distingir clarament dues zones: mentre que el baix Punjab és una zona pobra i més aviat desèrtica, la part alta
...