DESENVOLUPAMENT SOCIOAFECTIU
annie4444Trabajo12 de Octubre de 2021
735 Palabras (3 Páginas)79 Visitas
CFGS EDUCACIÓ INFANTIL[pic 1]
MÒDUL 7: DESENVOLUPAMENT SOCIOAFECTIU
Noms: Sandra De La Vara, Paola Duarte, Ainoa Perea
1.La coeducació:
a)Definició: és un mètode d'intervenció educatiu que parteix del principi de la igualtat entre sexes i la no discriminació per raó de sexe. Coeducar és educar nens i nenes de la mateixa manera, i no fer-ho de manera diferent segons el seu sexe.
b)Recursos coeducatius:
- Estratègies i eines d’intervenció als centres educatius:
-Propostes experimentals: Jugar amb diferents jocs lliurement sense imposar per sexe. Proporcionarem indicacions detallades de com realitzar les experiències, sense conduir-directament ni intervenir excessivament.(compartir jocs i joguines, adoptar diferents rols)
-Incorporar continguts i activitats dedicats a habilitats associades a “rols femenins”(reparar el menjar,netejar i ordenar l'aula)
-Utilitzar materials didàctics que no incideixin en la perpetuació d'estereotips.
-Utilitzar a l'aula i en el tracte amb els infants un llenguatge que no prioritzi les actuacions estereotipades.
-Potenciar els llibres i materials escolars amb caràcter no sexista.
Eines: Adaptar un conte tradicional, joc i joguines no sexistes, racons lliures
- Paper del llenguatge inclusiu en la coeducació:
La importància que té el llenguatge en la formació de la identitat social de les persones i en les seves actituds. Per evitar discriminacions per raó de sexe hem de cuidar el nostre llenguatge ja que els nens són com esponges absorbeixen tot el que escolten i veuen . Un llenguatge incorrecte condicionarà al nen.
2. L’educació sexual
a.Definició:
L'educació sexual és entesa com un element més de la formació total del subjecte, tracta de transmetre un coneixement progressiu i adequat a les característiques de la persona sobre la sexualitat humana, atenent a la seva vessant tant biologica com afectiva i social.
b.Recursos per treballar a l’aula:
La tasca de l'escola és proporcionar als infants, eines i informació sobre les relacions afectivo-sexuals d'una forma propera, parlant de forma natural i, sobretot, creant un clima de confiança on els nens i nenes s'atreveixin a fer preguntes i a expressar les seves curiositats. Per aixó a l’hora de d’ensenyar i educar en l’educació sexual a l’escola hem de tenir en compte quins recursos i eines els hi proporcionarem als infants o utilitzarem per treballar a l’aula sempre tenin en compte l’edat de l’infant i les seves carcteristiques evolutives i dintre d’aquets hi trobem:
- Apps Tecnològiques educatives: Hi ha moltes aplicacions destinades a l'educació sexual per poder treballar amb el mòbil o l'ordinador.
- Guies didàctiques: hi ha moltes guies didàctiques que són recomanables però per poder treballar de forma integral l'educació sexual com per exemple: Imatges, dibuixos, apunts etc
- Jocs: poden ser jocs de taula o fer jocs o dinàmiques inventades com per exemple: donar-lis un dibuix on apareguin representats dos cossos despullats d’un nen i una nena, els infants hauran d’observar la imatge i l’educador formulara preguntes sobre les diferències que hi veuen en cada cos, tambe treballarem les parts del cos ja que hauran d’indicar en les imatges les parts que el adult vagi anomenant.
- Recursos audivisuals: videos, pelicules, dibuixos animats etc
- Llibres educatius o contes
Contes per a infants de 0-6 anys:
- 1 conte per treballar la coeducació.
- 1 conte per treballar l’educació sexual
FITXA LLIBRE PER TREBALLAR LA COEDUCACIÓ
Títol: En Quim i les Barbies |
Autor/a: Pija Lindenbaum |
Edició: Gato sueco |
Edat recomanada: 3- 4 anys |
Sinopsis: En Quim i les Barbies és un conte que parla d’un nen que prefereix jugar amb nines que anar a jugar a futbol amb els altres nens. Aquest conte ens fa pensar en si hi ha jocs i joguines diferents per a nens i nenes i els ajuda a tenir una mirada més oberta i tolerant cap a les noves maneres de ser nen, revisant els estereotips de gènere.[pic 2] Idees claus: revisió d’estereotips, amistat i convivència, noves masculinitats. |
...