Rutas En El Pallars Sobirà

Enviado por   •  7 de Enero de 2013  •  1.155 Palabras (5 Páginas)  •  299 Visitas

Nom de la ruta i localització La Pica d’Estats (des del refugi Vall Ferrera)

Accés i punt d’inici Al poble d’Àreu prenem la pista, apta per a tot tipus de vehicles, que porta prop del refugi de la Vall Ferrera. Abans d’arribar al pla de Boet, la pista és barrada i hem de deixar el vehicle. Des d’aquí fins al refugi Vall Ferrera (1940m), punt d’inici de l’excursió, hi ha uns 20 min a peu a través d’un camí molt marcat.

Durada 4h30min per a l’ascensió, 2h 45min pel descens.

Dificultat Alta. Ascensió que sens eneu no presenta dificultats destacables. Malgrat tot, la ruta normal de la Pica d’Estats té neu fins a mig estiu, i fins i tot al final encara poden quedar-hi algunes congestes força importants. Per tant, el piolet i els grampons són imprescindibles durant bona part de l’estiu. El desnivell també és força important.

Pujada acumulada 1430m

Característiques i descripció de la ruta Des del refugi Vall Ferrera anem en direcció nord. Deu minuts després ens trobem un rètol i continuem pel camí de l’esquerra. Remuntem el camí fins a aconseguir un collet.. Continuem ascendint per una llarga diagonal sota la serra d’Areste , fins que arribem a la vall de la Pica d’Estats (50 min). Travessem una curta zona boscosa i arribem a un cingle que hem de baixar per l’esquerra. Ens acostem al riu i de seguida recuperem el camí marcat. Al cap d’una estona, deixem el camí a mà dreta (1h 30min). Caminem pels plans de Sotllo i pugem fins a un collet herbós (2h15min) des d’on observem l’estany de Sotllo. Al final de l’estany hem de creuar el torrent, que superarem amb més o menys dificultats depenent del desglaç. Al cap de poc arribem a l’estany d’Estats (2h30min). Voregem l’estany deixant-lo a la dreta i el seguim fins al port de Sotllo (2893m) (3h45min). Baixem en direcció nord-est (piolet i grampons imprescindibles). En aquest punt, el camí puja fins al coll de Riufred (2978). Des d’aquest collet anem cap a l’esquerra i ascendim a la Pica d’Estats (3143m)per al cresta (4h30min). La baixada es fa pel mateix itinerari.

Variants La cresta oest és una bona alternativa al camí normal. Aquesta neix al port de Sotllo. Tot i que té trams força aeris, no presenta cap dificultat superior al II sup

Perquè l’he escollit L’he escollit per raons òbvies. Tot i no haver-hi pujat encara, tinc el desig i l’esperança de poder-ho fer com més aviat millor, ja que es tracta de una de les ascensions més espectaculars de la comarca pel seu simbolisme.

Nom de la ruta i localització Borda i Pont de Perosa- Salau (passant pel port d’Aulà)

Accés i punt d’inici Des d’Esterri d’Àneu s’agafa la carretera C-13 fins a Alós. Des d’aquí es continua per la pista forestal fins a la borda de Perosa, on abans de creuar el pont es troba el senyal d’inici de la ruta

Durada 6h

Dificultat Mitjana. Es tracta d’un itinerari relativament llarg, poc transitat i amb un desnivell considerable.

Pujada acumulada 1000 m

Característiques i descripció de la ruta Inici d’itinerari: Borda i Pont de Perosa (1374m)

Des del senyal d’inici de la ruta cal seguir la pista forestal que s’enfila vers la serralada de muntanyes que tanca la vall per l’est. Aviat es troba un corriol, a mà esquerra, que va guanyant desnivell suaument fins trobar de nou la pista.

25 min. Pista forestal

Al poc de seguir la pista, es troba, a mà esquerra, els senyals de pintura groga i negra que ens indiquen per on enfilar-se vessant amunt. La pujada es fa tota pel mateix barranc d’Aulà fins arribar

Descargar como (para miembros actualizados)  txt (6.9 Kb)